by mytnt123

Slides
7 slides

עבודה במדעים.pptx

Published Apr 10, 2013 in Business & Management
Direct Link :

עבודה במדעים.pptx... Read more

Read less


Comments

comments powered by Disqus

Presentation Slides & Transcript

Presentation Slides & Transcript

ויטמינים ומינרלים

מדוע כדאי לצרוך אותם ?

הוויטמינים והמינרלים דרושים לגוף בכמויות קטנות מאוד. הם אינם משתתפים בבניית הגוף, אך בלעדיהם לא יוכל גופנו לבצע תהליכים חשובים מאוד, כמו מלחמה בחיידקים או חשיבה. בנוסף לוויטמינים ולמינרלים יש מספר תפקידים חשובים בגופנו, כגון : סיוע בפעילות מערכתית, גדילה, הפקת אנרגיה מהמזון, עיבודם של אבות המזון, השתתפות בבניינם של  כדוריות הדם  וההורמונים, יצירת הכימיקלים שמפעילים את מערכת העצבים וסיוע בפעולות העיכול ועוד. בנוסף, הוויטמינים והמינרלים גם חיוניים למניעת מחלות ולהפחתת סיכון לחלות במחלות כגון:סרטן, מחלות לב.
גופנו אינו יכול לייצר את הוויטמינים והמינרלים בעצמו, ולכן חשוב לקבל אותם מהמזון.

סוגי ויטמינים ומינרלים
סוגי הויטמינים: ויטמין A , קבוצת ויטמין B (קבוצה זו מחולקת ל-11 ויטמינים השונים זה מזה במבנה ובתפקיד), ויטמין C, ויטמין D, ויטמין E, ויטמין H, ויטמין K וויטמין P.
 
סוגי מינרלים: בתזונה, מינרלים הם קבוצה של יסודות אשר רובם מתכות.
היסודות הנחשבים למינרלים הם – נתרן, מגנזיום, אשלגן, סידן, זרחן, גופרית, כלור, כרום, ברזל, פלואור, יוד, קובלט, נחושת, מנגן, מוליבדן, סלניום, ונדיום, אבץ ועוד .

ויטמינים ומינרלים במזון :
מזונות המכילים ויטמינים ומינרלים- פירות וירקות הם המקור העיקרי לוויטמינים. בנוסף לכך, גם בדגים, בחלב, בבשר, בעופות, בביצים, בדגנים, בקטניות, בגרעינים ועוד, מצויים סוגי הויטמינים והמינרלים השונים החיוניים לגופנו.
 
שילוב צריכה מזערית על בסיס יום יומי של מוצרי מזון המכילים את סוגי הויטמינים השונים והמינרלים, יהיה שילוב אידיאלי אשר יביא לחיזוק המערכת החיסונית של הגוף וייסע בתקינות הפעילות המערכתית שלו.

תוספי מזון

רוב התזונאים ממליצים לספק את צריכת המינרלים של גופנו במזון, במקום להתמסר לתוספי מזון מרוכזים; אך לעתים בשל אילוצים שונים לא קל לאכול מזון במידה מספקת או את סוגי המזון הנכונים כדי להביא אל סיפוקם את כל הכמויות המתאימות של הויטמינים והמינרלים השונים, לדוגמא- נשים בהריון זקוקות לפּי-2 יותר ברזל מאשר נשים שאינן הרות.
מסיבה זו, השימוש בתוספי ויטמינים ומינרלים מומלץ לנשים בהריון\מינקות ובזמן שימוש בגלולות נגד הריון.
מבוגרים\קשישים, אלו המעשנים, צרכני משקאות אלכוהוליים, חולים במחלות מסיימות, אלו המצויים במצבי מצוקה נפשית קשה, אנשים שעוברים דיאטות קשות.

מגישות:
שירן נשיא ויובל קאשי